08 Mayıs 2021 / 13:24

PANDEMİ SÜRECİNDE ONLİNE OKUMA ORANLARI KATLANDI

Okumalısınız

Salgın sürecinde online okuma rakamlarının arttığını söyleyen Can Çavuşoğlu “Online da olsa okuma alışkanlığının bu dönemde artmış olması çok sevindirici” dedi.

Koronavirüs (Kovid-19) sebebiyle evde kalınan süreçte online kitap satışlarının ve okuma oranlarının arttığını aktaran MAG Medya İmtiyaz Sahibi Can Çavuşoğlu “Türkiye Yayıncılar Birliği tarafından açıklanan online kitap satışlarının 2 kat, çocuk kitap satışlarının ise 4 kat arttığını açıklaması sonrası bizler de dijital okunma oranlarımızı masaya yatırdık. Dijital kitap okuma oranları artarken, dijital dergi, online gazete gibi mecralara olan ilginin de bir hayli arttığını gözlemledik. 26 ilde yapılan Kadir Has Türkiye Eğilimleri araştırmasına göre gazetelerin online okunma oranı yüzde 62’ye ulaştı. 2020 yılında okuma alanları çeşitlenerek daha önce tercih edilmeyen türlere dahi ilgi yoğunlaştı. Aynı zamanda bu süreçte sesli kitap dinleme oranındaki artış yüzde 45 oldu. Online da olsa okuma alışkanlığının bu dönemde artmış olması çok sevindirici” dedi.

Geleneksel medya kan kaybetmez

Özellikle pandeminin etkisi ile ‘Geleneksel medya bitecek mi?’ tarzında çok fazla soru aldıklarını da aktaran Çavuşoğlu “Dijitalleşen dünyada herkes mecraların yerini web sitelerinin alacağının kaygısını yaşıyor. Pandemi ile artan dijital eğitim, dijital bankacılık, dijital dergiler ve uzaktan çalışma modelleri dijitalleşmenin hızını gösterse de geleneksel mecralara duyulan ihtiyacı göz ardı edemeyiz. Türk milleti hissetmeyi seven bir millet. Ne olursa olsun kağıdın kokusu ve dokusu bizler için vazgeçilmez” açıklamasında bulundu. 

6 milyon etkileşim sağladık

MAG Medya, çatısı altında yayın hayatına devam eden MAG’ın geniş okur kitlesini dijital platformlara taşıdığını anlatan Çavuşoğlu “Geçtiğimiz ayın verilerine baktığımızda etkileşim sayılarımızın 6 milyonu geçtiğini gördük. Şu an MAG’ı Türkiye’den sonra en çok okuyan ABD, Almanya ve Azerbaycan. Bu durum dijitalleşmenin olumlu sonucu. Yaş oranlarına baktığımızda ise; 17-54 yaş aralığının yoğunlukla takip ettiğini görüyoruz” ifadelerini kullandı.

“Amacımız hem iş ortaklarımızın hem de okuyucu kitlemizin tek bir iletişim aracı üzerinden bizlere, tüm verilere kolay erişilebilirliğini sağlamak” diyerek sözlerini noktaladı. 

- Advertisement -spot_img

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Son Haberler

BOSCH TERMOTEKNİK’İN ‘AKILLI GÖZLÜK’ PROJESİNE BİR ÖDÜL DAHA!

klimlendirme sektörünün öncü markalarından Bosch Termoteknoloji, müşteri odaklı bakış açısını yansıtan “Teknik Destekte Akıllı Gözlük Projesi” ile Jüri Özel...
- Reklamlar -spot_img

Diğer Haberler

- Advertisement -spot_img