8 C
Bursa
Çarşamba, Ekim 21, 2020

ŞİMDİ TREND MUCİZE İÇECEKLER

Okumalısın...

ÜKİAD Başkanı Mustafa Salkım “Yarı zamanlı çalışma modeli kadınları mutlu ediyor”

AYIN SOHBETİÜlke Kadınlarını İstihdamını Arttırma Derneği (ÜKİAD) Başkanı Mustafa Salkım başlattığı sosyal proje...

Bursa’da paylaşımlı bisiklet dönemi

Kent içi hareketliliğin artırılması ve çevreci ulaşım araçlarının teşvik edilmesi amacıyla Bursa’nın 7 farklı bölgesinde oluşturulan paylaşımlı...

Nil Karataş coştukça coşturdu. (video haber)

Nil Karataş Bursa’da adeta rüzgâr gibi esti. AZAD Grup Çırağan Bademli tesislerinde sahneye çıkan şarkıcı hareketli eserlerle...

Sağlıklı yaşam peşinde koşan tüketicilerin artmasıyla birlikte alkollü içecek tüketimi düşmeye başladı. KPMG’nin içecek sektöründeki küresel trendleri inceleyen İçecek Araştırması’na göre artık tüketici temiz içerikli, çevre dostu ve yenilikçi seçenekler arıyor. Kolajen içeren ‘mucize içecekler’ kategorisindeki yükseliş dikkat çekiyor

KPMG’nin hazırladığı İçecek Araştırması’nda içecek sektörünün ihtiyaçları ve tüketici tercihlerindeki değişimler incelendi. Araştırmadan çıkan sonuç, dünyada alkol tüketiminin azaldığını gösteriyor. Araştırma sonuçlarının değerlendirildiği rapora göre, sağlıklı yaşam bilinci yükselişte. Buna bağlı olarak alkollü içecek tüketimi azalırken, ‘mucize içecekler’ adı verilen sağlıklı içecek kategorisi hızla büyüyor. Bu değişim, yeni tüketici alışkanlıklarına neden oluyor. Popüler içecekler artık yerini temiz, çevre dostu, yenilikçi ve kişiselleştirilmiş içeceklere bırakıyor.

OECD verilerine göre özellikle Avrupa’da alkol tüketimindeki düşüş dikkat çekiyor. Danimarka, İrlanda, İspanya başta olmak üzere Fransa, Almanya, Portekiz, Yunanistan gibi Avrupa ülkelerinde bu değişimi rakamlar ortaya koyuyor. 2000 yılından bu yana, kişi başına düşen alkol tüketimi Danimarka’da 13,1 litreden 9,1 litreye, İrlanda’da 14,2 litreden 11 litreye, İspanya’da 11,8 litreden 8,6 litreye ve Fransa’da 13,9 litreden 11,7 litreye geriledi.

‘Mucize içecek’ kategorisi

KPMG’nin hazırladığı raporda, alkol tüketimindeki azalmaya vurgu yapılırken, sağlıklı içecekler trendindeki artışa dikkat çekiliyor. Rapora göre, Y ve Z kuşağının tüketim tercihleri perakende sektöründe keskin hareketlere sebep oluyor. Tüketiciler artık bir üründen tek seferde daha fazla fayda elde etmek istiyor. Bu nedenle ‘mucize içecekler’ denilen kategori giderek büyüyor. Bu kategori içindeki en büyük payı saça ve cilde iyi gelen kolajen ilaveli su, gut hastalığına iyi gelen kombucha çayı, anksiyete ve stres yönetimine yardımcı kannabidiol (CBD) içeren içecekler oluşturuyor. Tüketici kendisini iyi hissettiren seçenekleri tercih ediyor, beklentilerini karşılayan ürünler için daha fazlasını ödemeye hazır olduğunu söylüyor.

Kişiselleştirilmiş ürünler

Artık klasik hale gelen küresel popüler içecek markaları tüketici alışkanlıklarındaki değişimi fark ederek, alışılagelmiş içecek kategorilerine yeni özellikler ekleyerek değişen tüketici tercihlerine yanıt vermeye çalışıyor. Sodalı kahve ve çaylar, özel üretim kokteyller, vegan tüketicilerin ilgisini çeken soya sütü, hindistan cevizi sütü gibi bitkisel sütler yeni kategorilerden birkaçı. Ayrıca markalar, tüketicinin tercihlerine uygun seçenekler sunarak içecekleri kişiselleştirme fırsatı sunuyor.

Ambalajdan içeriğe çevre dostu ürün

Çevresel atıkların doğaya verdiği zararın farkındalığının artmasıyla, tüketiciler içecek sektöründe de çevre dostu paketleme alternatifleri sunan ürünlere yönelmeye başladı. Plastik içermeyen, geri dönüşümlü, temiz içerikli ürünler tüketicinin ilk tercihleri arasında.

Araştırmanın sonuçlarını değerlendiren KPMG Türkiye Tüketici Ürünleri ve Perakende Sektör Lideri Emrah Akın, “Y kuşağından sonra tüketime katılan Z kuşağıyla tüketici alışkanlıkları çok hızlı değişmeye başladı. İçecek sektörü bu dönüşümü çok iyi yansıtıyor. Ambalajdan, ambalajın içindeki ürüne çevre dostu üretim Y ve Z kuşağının tercihlerini belirliyor. Sıfır plastik politikasıyla üretim yapan markalar tüketicinin gözünde bir adım öne çıkıyor. Tüketici sağlıklı içeceği sağlıklı ambalajda sunan markalar talep ediyor. Paketleme teknolojilerindeki yenilikler sayesinde tüketicinin ürünle kurduğu bağ değişiyor. Tüketicinin demografik yapısına uygun, ürünle uyumlu, yaratıcı ambalaj seçenekleri Z kuşağının ilgisini çekiyor” dedi.

- Advertisement -

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

- Advertisement -

Son Haberler

ÜKİAD Başkanı Mustafa Salkım “Yarı zamanlı çalışma modeli kadınları mutlu ediyor”

AYIN SOHBETİÜlke Kadınlarını İstihdamını Arttırma Derneği (ÜKİAD) Başkanı Mustafa Salkım başlattığı sosyal proje...

Bursa’da paylaşımlı bisiklet dönemi

Kent içi hareketliliğin artırılması ve çevreci ulaşım araçlarının teşvik edilmesi amacıyla Bursa’nın 7 farklı bölgesinde oluşturulan paylaşımlı bisiklet durakları, Büyükşehir Belediye Başkanı...

Nil Karataş coştukça coşturdu. (video haber)

Nil Karataş Bursa’da adeta rüzgâr gibi esti. AZAD Grup Çırağan Bademli tesislerinde sahneye çıkan şarkıcı hareketli eserlerle hem coşturdu hem de coştu.

Geçmiş olsun Akköy (video haber)

Mudanya ilçesi Akköy Mahallesinde Ziya K.'ya ait 500 metrelik alanda bulunan traktör lastiği deposunda henüz belirlenemeyen bir şekilde yangın çıktı.https://www.youtube.com/watch?v=fQuSUz-ANhk

MHP’Lİ İLKNUR BAKAR: “GÜNAYDIN HAYRİ BAŞKAN GÜNAYDIN” (video haber)

Mudanya’da her meclis toplantısında pazaryeri gündeme geldiğinde ciddi tepkiler gösteren Hayri Türkyılmaz yapılan Ekim ayı oturumunda yaptığı açıklama ile dikkat çekti.
- Advertisement -

Benzer Haberler

- Advertisement -